Thursday, May 12, 2016

Kui eestlasele midagi ei meeldi, siis 
A) Ta naeratab ja ütleb et meeldib, kõik on korras kuid räägib sellest veel pikalt (ja ülepaisutatult)
B) Ta vaikib selle maha ja ei soovi rääkida
C) Naeratab, kuid hiljem kaebab Facebookis selle asemel et kohe teenindajale öelda
D) Teeb kohe draama ilma kompromissi otsimata

Kui inglasele midagi ei meeldi, siis
A) Ta kaebab. 

Ja kui inglane kaebab, siis ei ole see kiusupärast (enamasti) vaid pigem viis teadaandmaks, et saab ka paremini. Suvel ajas mind kohutavalt restos närvi, kui inimesed kaebasid, et nad tellisid ju 'medium rare' liha aga see on ju 'well done'. Liha on liha ma mõtlesin!! Aga point ongi selles, et nad ju TELLISID pooltoore liha, mitte küpsenud. 

Igastahes. 

Ma olen ikka täiega inglastunud siin just kaebamise tõttu. Eks ma õpin parimatelt vist, sest Adami vanemad lasevad oma kohvisid teha ümber ikka viis korda, et saada ideaalne. Kohvigurmaanid või nii. Ja noh, olgem ausad. Elu on siin kallis Eestiga võrreldes (samas palgad ka suuremad..) ja kui ma juba £4 käin välja Starbucksis, siis tahaks ikka tunda et see raha läks õigesse kohta. 

Okei, kohvi ma väga ei ostagi, sest kodus on meil väga nitševoo masin ja tööl saab ka värsket oakohvi. Ainus asi, mille üle ma/me nuriseda oskaks on igalpool teenindus. 

Kes teab, kes ei tea- võtsin end kokku ja vedasin end silmaarsti juurde. Ma vapsee ei tea silmatermineid ja no inglise keeles kah veel, aga mõtlesin, et mis ei tapa teeb tugevaks. Läksin mina siis rõõmsalt arsti juurde (mida ma täiega ootasin tegelt ja olin kodus nagu totaalne hädapätakas, sest ma ei jõudnud ära oodata et paremaid prille saada noh!). 
Minu suhe pakistani päritolu inimestega pole olnud siiani kuigi meeldiv, ja no kui ma aru sain, et mu silmaarst on pakistani siis noh... Oeh. Väga otsekohene (st ei mingit seletust ega midagi), eeldas et ma tean kõike, tegi mu pere tervise taustauuringut ja küsis kas mu peres on $£%#<$£-haigust esinend.. Ühesõnaga, arst oli väga ebameeldiv, ütles et mu silmades esineb shade'i, mida ma pärast tänaval kõndides googeldama pidin kuna too mees mulle seda täpselt lahti ei suvatsend seletada isegi pärast küsimist. Tundsin, et ta tahtis mu sealt megakäppelt välja lihtsalt saada.

Paar õhtut tagasi tuli mu e-mailile kiri neilt, et tahaksid tagasisidet. Okei, Adam vaatas jalkat ja no mis mul ikka paremat teha- eks ma siis vasta nende küsimustele. Küsimused polnud 'kuidas meeldis?' stiilis vaid kohe konkreetsed 'kas ta kontrollis seda? Kas ta soovitas seda?' jms. No ja eks ma siis kirjutasin nii nagu asjad olid, sest seal lihtsalt ei saanud valetada ja no miks ma üldse vale arvamuse peaks kirjutama. Samuti kirjutasin, et too arst saatis mu oma enda Keila silmaarsti juurde, kes kirjutas mulle loa läätsi kanda ja et too mees mulle läätsi ei anna proovida kuna mul on see shade. 

Järgmine hommik tuli kõne. Inglismaal on kirjutamata reegel: ära vasta võõrastele numbritele: 
A) Nad pakuvad midagi müügiks
B) Kõnele vastates on su arvele lisatud kuulõpus paar sotti
C) Kui keegi päriselt tahab sind kätte saada, siis nad salvestavad sulle voicemail'i. 

Ma ei vastanud ja jäetigi mulle see sõnum. Juhataja Specsaverist ütles, et ta luges mu tagasisidet ja ei tea kas asi oli minu keelebarjääris sest arst väidab midagi teistsugust- mida, ma ei tea. Aga see juhataja rääkis mulle kaks minutit selles sõnumis, et nad ikka tegelt teevad läätsi ja no et ma buukiks neile appointmenti. 
Pange tähele: ei ühtegi vabandust ega midagi sellist 'sorri et selline olukord juhtus'. Ma ikka veel tunnen, nagu oleksin MINA see, kes jamasse sattus kuigi ma olen klient ja tulin neilt abi saama.
Inglased vabandavad isegi siis, kui suitsetaja tuleb tuld küsima ja neil ei ole. 'Sorry, no I haven't. Sorry I don't smoke.' Miks ma vabandan, et ma ei suitseta? 

Halb lugu on see, et ükspäev Reuben hüppas mulle näkku nii, et prillid kuidagi läksid laiemaks ja vajuvad ninalt kiiremini alla.. Peaks nagu specksaverisse minema sangu pingutama aga noh.. 

Teine näide paremast teenindusest: tellisin Reubenile medaljoni, et ta kaelarihmale panna. No see tüüpiline nimi ja telo number.. Jõudis see siis eile kohale ja mis ma avastasin, auk on täiega küljepeale tehtud ja tekst on nii viltu. Kirjutasin siis tegijale (tellisin amazonist) ja täna enne kaheksat tuli email, et mees tegi uue ja paneb esimese klassiga teele. Ma arvasin, et ma pean hakkama omaoma juba tagasi saatma ja sada jama. Aga taaskord: eestlane lepiks olukorraga, väliseestlane annab teada, et toode ei vastanud ootustele. 

Siin on hea teenundus ikka nii tähtis. Kuigi ma otseselt ei serveeri ega midagi, siis tihtipeale jäätakse mulle tippi, kuna ma loon väikese vestluse küsides inimestelt, et kust nad pärit on või annan maitsta veidi jäätist enne, kui nad ostavad.. Pisiasjad! 




No comments:

Post a Comment