Monday, May 9, 2016

Ma ei tea, mis kuradi kammajjaa meil öösel siin toimus. 
Pixel urises terve öö ja ma tundsin et elan kui selles tüüpilses filmis (ilmselt reaalne elu ka selline..) kus sa teeskled magamist, et partner läheks ise vaatama, mis jama on. Aga jama oli selles, et... Me mõlemad Adamiga teesklesime, et magame!! Kuigi noh, eks me saame üksteise hingamisest aru, kas magab päriselt või siis mitte.  Ühel hetkel ajasin kepsud alla, panin aiatule põlema, sest no mille peale siin koertel ikka haukuda on kui rebaste! Tundus, et tuli peletas need rebased eemale ja noh, Pix rahunes ka maha.. 
Ja siis olime meie kahekesi.. Täiesti ärkvel. Adam ei saanud magada kuna noh, energiat oli liiga palju vist.. Minul aga liiga palju mõtteid peas. 
Eile oli kohutavalt kiire tööpäev ja kohutavalt palju vihastamist inimeste peale, kes jäätist tulid ostma. Eile koju jõudes ei tahtnud ma ühtegi jäätist ega lörtsijooki näha, kuigi väljas leemendas 26kraadi! Ja no tol ööl tuli silme ette kõik need inimesed ja nende jäätise soovid ja meeletu matemaatika, mida ma teen tööl, et hind öelda enne kui arvutisse jõuan.. Pikk jutt, sitt jutt nagu vanarahvas teab. 

Ja mida Triinuke vabal päeval teeb??  Tuleb siia rääkima jäätistest!!! 

Kuna meil tööl on umbes 30 erinevat maitset +sorbetid ja lörtsijoogid, siis noh, midagi peaks nagu 'nihu' olema, sest eestlase jaoks eksisteerib umbestäpselt kaks jäätist (vanilje ja šokolaad!) ja ülejäänud on juba fäänsipäänsimad. Siin aga on miljon maitset, mis on neile nii igapäevased. 

Jah, vanillijäätist ja šokolaadijäätist on raske siit troonilt tõugata. Või noh, mis raske, lausa võimatu! AGA! Kui eestlasele oli retrokas mingi lumimarja jäätis või Vana-Toomas (mille fenomenist ma vapsee aru ei saa..) siis siin on retrokateks rummi-rosina-, piparmündi-šokolaaditükkide- ja banaanijäätis. Inimesed tulevad ja ohivad, nad on nii õnnejunnis vanadest maitsetest! 

Jah, minu üheks tööülesandeks on tegusteerida jäätiseid, et ma oskaks kirjeldada mõnda maitset ('Ee banaanijäätis või? Banaaniline!') ja seega olen ma söönud nii palju jäätist, et noh, vanillil ja vanillil on ikka vahe! 
Aga ok, ma ei tea kuhu mu kirjajupike suundub, seega panen mõned maitsed kirja. Vanillist ja šokolaadist ma kirjutada ei viitsi. 

Maasikajäätis
No kes seda ei tea? Aga naljakas, et kõik lapsevanemad pakuvad seda oma lastele ja hakkavad siis ümberveenma, et mis sa ikka šokolaadijäätist söö, võta ikka maasikas! Justkui see oleks midagi meeletult erilist. Ja no siis lapsed paluvad šokolaadikastet peale.. 

Piparmündi-šokolaaditükkidega jäätis 

See on meie üks best-selleritest kuna taaskord: see on retro. Samas on see hirmuäratav, et tihtipeale on see erkroheline. Eestis mu mäletamistmööda oli see maitse pigem kui vanillijäätis piparmündi siirupi ja paari šokolaadikeeruga.. Siin aga on terve jäätis šoksi täis, erkroheline nagu sai öeldud ja noh.. Jube. Eks ma olen pirtsakaks ka läinud ja tean mis on hea, aga need šokolaaditükid jäätises maitsevad kuidagi.. Kuivalt. 

Soolase karamelli jäätis

Minu üks lemparitest, sööks nagu Snickersit põhimõtteliselt. 

Banaanijäätis

Minu lemmik! Kuna see on tugevalt päikesekollane ja iirisetükkide (ja kastmega), siis mmmmmm! Muidu ma pole eriline banaanifänn aga viimasel ajal mulle kohutavalt maitseb see võlts banaanimaitse (banaani-milkshake!!) ja oeh.. Ma saan absoluutselt aru, miks inimesed seda ostavad!! 

Mullinätsumaitseline jäätis

Ma koguaeg tahan kirjutada 'nätsumullimaitseline', aga noh, mismoodi see mull ikka maitseb. Kuna see on nii õõv, siis panen lausa pildi ka googlest! 


SEE ON ERKSININE!! Ei mingit photoshoppi ega midagi. Ok, meie oma on naturaalsemat värvi kuna kasutame naturaalse mahefarmi toodangut, mida ka meie Kuninganna sööb (kas ma tõesti kirjutasin 'meie' Kuninganna????) aga no ikkagist! See sinine on mereääres eriti popp ja noh, värv kutsub ostma, kuigi maitseb see ikka kohutavalt mullinätsuliselt! Ja noh, eks enne pildistamisele minekut ei tasu seda süüa, kuna eks see värvib suud ikka korralikult. Ja kuna suhkrusisaldus on selles meeletu, siis sulab see kiirelt ja noh.. Eks käedki on sinised! 
Lapsed alati(!!!) küsivad seda, vanematel aga tihtipeale ei õnnestugi neid ümber veenda, et ostaks ikka maasikajätsi..

Suhkruvatimaitseline jäätis

Taaskord maitse, millest ma aru ei saa. Kellele seda vaja on? Okei, lastele. Ise küsin, ise vastan. Jah, enamasti maitseb see nagu lahja maasikajäätis aga ikkagist.. Milleks?! 
Siin justkui on kirjutamata reegel, et kokku tuleb panna nii see mullinätsukas ja suhruvatt. Roosa ja sinine.. 
Meie omad näevad täpselt sellised välja (tänks google):


Kuna siin Essexis mereääres on teismeliste sigimisvõime tunduvalt suurem kui 'täisealistel' siis ikka ja jälle tulevad sisse sellised 17-aastased kahe lapsega, kui lastele ostetakse maaaaaasikajäätist ja emme-issi ostavad endale seda samust roosa-sinist kombot. Mis see minu asi kritiseerida on, aga no näha on, et nende lapsepõlv jäi liiga lühikeseks ja nätsujäätisest isu täis ei saanud. 

Rummi-rosina jäätis

Ma kujutan ette, et mu vanemad armastaksid seda, sest noh, rosinad!!! Ja need rosinad siin pole kui kuivanud viinamarjad, need siin on nagu kuivanud arbuusid!  Ikka jõhkrad mammutid. Minu kõigevähem lemmikum, sest see ei maitse nagu rummikas. Pigem nagu mingi lahtunud..asi. Ma natuke ootaks nagu rummikoogilaadset maitset.. Vanad inimesed siin ostavad eranditult seda! 
Aaaaaahhh, Keila Kooli rummikook praegu hommikusöögiks oleks ideaalne!!!!!!  

Honeycomb'i jäätis

Ma ei tea, mis eestikeelne vastand on.. Aga see on selline meemaitseline (ma tean et seda tehakse soodaga, siis hakkab mullitama kogu krempel, valatakse plaadile kuivama(!) ja natukese aja pärast lüüakse see haamriga tükkideks..)  selline krõbe meeküpsik või nii :D . Väga inglaslik. 
Mulle ei meeldi. No lihtsalt ei meeldi kui jäätises on mingid külmund tükid sees, mida peab närima kuna need lihtsalt ei sula! 

Cookie-dough ehk küpsisetaigna jäätis 

Iga teismelise lemmik, sest see on väga ameerikalik ja reklaam sellistele toodetele on ikka väga suur. Teades oma õde, siis see hull ilmselt prooviks seda küpsikutaigna jäätist koos mullinätsu omaga.. 

Piparkoogimaitseline jäãtis

Kord juba kirjutasin, et siin on piparkoogid kui kaneeliküpsised. Kui tolle farmi peamees meile külla tuli parlour'i ja tõi selle jäätise sisse, et no Triin, maitse.. Siis eks ma ikka sõin ja sõin et üldse aru saada, et see on piparkook. Peal olid küll nagu mustaleiva tükid (no teate ikka ju et leival on nagu poorid tekkinud pärmist ja no nendel tükkidel olid ka! Kaugel päris piparkoogist!!) ja noh, ega ma midagi sellest ei arvanud. Mees ütles, et ta vanaema on pärit ei-tea-kust ja nii neid küpsetatakse.. Tiffany, minu bossi 9-aastane tütar kiunus küll, et see nii tugeva kaneelimaitsega ja nii jube.. Ma vapsee ei saand jälle aru, et kus ta kaneeli tunneb.. 

Šokolaadi-apelsini jäätis 

Minu jaoks on tugevaid maitseid liiga palju. Jaffa küpsised (inglaste igivana võitlus: kas Jaffa küpsised on koogid või küpsised (Jaffa-cakes) ) ja siin on need Jaffakad ainult apelsinimooosiga ja šokolaadikattega. Seega paralleeli saab tõmmata ikka. Aga noh, kas jäätisena seda kremplit müüa? Ei aitäh.

Ah aitab küll vist. 
Milline jäätis neist kõige kutsuvam/õõvastavam on? 

2 comments:

  1. Soolase karamelli või banaanioma tunduvad kõige paremad ning rummirosinajäätis tundub suht halb :D Kuna rosinad jäätises on kõige hullem asi mida suudan ette kujutada ning rummisõber olen ka vaid jää ja coka kaasabil :D
    Muidu mu viimase aja lempar on pool vanilli/pool sorbettjäätised. Twisterid : https://www.prismamarket.ee/entry/jaatis-twister-mini/8000920473696
    Kunagi ammu sai ka liitriseid pakke osta mingeid siirulisi sorbett+vanillijäätiseid aga neid pole oma 10a kusagil näinud :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Issand jaa, need Twisterid siin ka põhiteemad. Mulle üldse need segud ei istu, et piimatoode ja mahlatoode.. :D

      Delete